Cruise trends voor 2020

Wie zijn hier de cruiseliefhebbers onder ons? Ben jij ook zo iemand die alles wil weten van de laatste innovaties en nieuwtjes op een cruise? Dan zal je vast en zeker ook benieuwd zijn naar de cruise trends voor 2020. Want het cruisewereldje is fascinerender dan ooit en met zaken zoals wellness in de breedste zin van het woord aan boord en de intrede van artificiële intelligentie ziet ook 2020 er zeer veelbelovend uit. We zijn er zeker van dat cruises je zullen blijven verbazen en begeesteren. Wist je trouwens dat er tussen nu en 2027 maar liefst 100 nieuwe cruiseschepen te water zullen worden gelaten? Elk van hen met innovatieve nieuwigheden en elk van hen met hun eigen unieke karaktertrekjes die van cruisereizen misschien wel de populairste reisvorm ter wereld zullen maken. En dan nu… met veel handgeklap en tromgeroffel… de cruise trends voor 2020!

De sociale media cruise

Ooit waren cruises onlosmakelijk verbonden met rijkdom, luxe en een oudere generatie van reizigers. De tijden zijn echter veranderd en we zien steeds vaker jonge, ambitieuze en van de vrijheid genietende mensen en gezinnen een cruise maken. Deel ook jij graag van tijd tot stond je leven op Instagram? Kan je het ook niet laten om je mening op Twitter te delen? De nieuwe cruisereiziger is een reiziger en passagier die het beste uit zijn of haar leven wilt halen en die er reikhalzend naar uitkijkt om zijn of haar ervaringen met anderen op sociale media te delen. De cruisewereld gaat graag mee in dit verhaal van de sky is the limit met sterrenchefs aan boord, shows die in alle aspecten aan de beste show ter wereld kunnen tippen en ja zelfs heuse parken en grasvelden aan boord. Niets is te veel gevraagd om een cruiseschip tegenwoordig Instagram- en Facebookwaardig te maken.

Wellness aan boord

Cruiseschepen hebben altijd bekend gestaan om hun ruime waaier aan faciliteiten zoals fitnesszalen, zwembaden en om iedere hoek wel een jacuzzi. De stijgende populariteit van wellnesscentra en wellness in het algemeen heeft er nu ook voor gezorgd dat rederijen het niet alleen bij jacuzzi’s houden maar dat ze tegenwoordig een veel ruimer wellnesspakket aanbieden. Denk hierbij aan het bezoek van wellnessgoeroes, medidatiesessies, yogaklassen en holistische behandelingen. Een cruise moet veel meer zijn dan alleen maar een plek om te ontspannen en de batterijen op te laden, maar je moet er ook psychisch en mentaal beter en gezonder worden zodat je sterker naar huis kunt terugkeren en gewapend bent om met de druk van de huidige maatschappij om te gaan.

Expeditiecruises

Als we kijken naar wat cruisereizigers tegenwoordig willen dan zien we vaak dat de ervaringen belangrijker worden dan de luxueuze kantjes en faciliteiten aan boord van een cruise. Reizigers willen vakanties waarbij ze bijvoorbeeld het avontuur tegemoet gaan of in een of andere cultuur worden ondergedompeld. Twee weken relaxen en in de zon liggen is niet meer voldoende. Cruises passen zich daarom aan de wil van de reizigers aan en we zien steeds meer zogenaamde expeditiecruises. Cruises op kleinere schepen die zich focussen op unieke ervaringen en avontuurlijke bestemmingen. Denk aan het bezoeken van natuurwonderen zoals de Galapagoseilanden, excursies naar Werelderfgoeden en zelfs aan het bezoeken van unieke bestemmingen zoals de Zuidpool.

Artificiële Intelligentie

Artificiële intelligentie is tegenwoordig een standaard onderdeel van ons leven. Geen wonder dan ook dat AI ook haar weg vindt naar de cruisewereld. Als we AI op de juiste wijze inzetten dan kan het de ervaringen van passagiers tijdens een cruise zienderogen verbeteren en processen aan boord vereenvoudigen. AI moet er zijn om ons het leven makkelijker te maken. De nieuwste cruiseschepen zijn dan ook uitgerust met tal van vormen van artificiële intelligentie en apps zoals gezichtsherkenning bij het inschepen, intelligente verlichting en verwarming, de deur openen met je vingerafdruk, robotten als barman en ja zelfs een digitale conciërge. Dit is zonder meer een van de belangrijkste trends voor 2020 en de jaren die volgen.

De herintrede van reisorganisaties, -experten en -bureaus

De afgelopen jaren zagen we steeds minder mensen naar reisbureaus trekken om er ideeën op te doen of laat staan reizen te boeken. Neen, wat we liever deden, was zelf op het Internet surfen en alles uitdokteren. Alles staat immers toch online en overal vind je wel reviews. Toch grijpen reizigers om een of andere reden tegenwoordig steeds vaker terug naar een reisexpert of een reisbureau. We willen terug die face-to-face ontmoeting met iemand die ons helpt bij het boeken en kiezen van een op maat gemaakte reis.

Zo, dit waren de cruise trends voor 2020! En dan staat je nu nog maar 1 ding zelf te doen… en dat is het boeken van een cruise in 2020!

Geef een reactie